Klachtenreglement Mentorschap Plus

Een klacht indienen
Overal waar gewerkt wordt kunnen dingen misgaan of anders verlopen dan u gedacht had. Dan is het belangrijk om hierover tijdig in gesprek te gaan. Samen kunnen we dan proberen uw onvrede weg te nemen. Mentorschap Plus streeft ernaar de kwaliteit van haar dienstverlening te verbeteren. Uw opmerkingen kunnen daarbij helpen. Als we samen niet tot een bevredigende oplossing komen heeft u het recht om een klacht in te dienen. In dit reglement staat beschreven hoe u dat doet (of laat doen); wat u van Mentorschap Plus mag verwachten en welke termijnen gehanteerd worden.
Artikel 1
Iedere meerderjarige is bevoegd een klacht in te dienen.

Artikel 2
Klachten kunnen uitsluitend schriftelijk worden ingediend.
Een klacht moet zijn ondertekend en tenminste het volgende bevatten:
- Uw naam, adres en woonplaats of dat van degene die namens u de klacht indient;
- De datum
- Een omschrijving waar de klacht overgaat
Uw klacht moet zo spoedig mogelijk, na de gebeurtenis(sen) waarover u klaagt bij Mentorschap Plus worden ingediend.

Artikel 3
Binnen één week na ontvangst van de klacht krijgt u een ontvangst bevestiging waarin ook staat hoe er verder met uw klacht wordt omgegaan.
Binnen zes weken na ontvangst van de klacht krijgt u een schriftelijke reactie, waarin staat wat er met uw klacht is gedaan en welke beslissing er is genomen. In de brief wordt ook uitgelegd waarom de beslissing is genomen. Verder staat in de brief welke mogelijkheden u heeft als de klacht niet terecht wordt bevonden en u het daar niet mee eens bent.

Artikel 4

Indien u het niet eens bent met de beslissing die op uw klacht is genomen heeft u de mogelijkheid de klacht voor te leggen aan de kantonrechter.
De klacht bij de kantonrechter moet schriftelijk worden ingediend. U heeft het recht om ook, zonder dat u eerst bij Mentorschap Plus een klacht heeft ingediend, dit te doen bij de kantonrechter.

Artikel 5
Vanzelfsprekend wordt uw klacht vertrouwelijk behandeld. Mocht het nodig zijn om inlichtingen in te winnen bij derden dan zal vooraf toestemming aan u gevraagd worden.

Artikel 6
Op grond van het Besluit kwaliteitseisen Curatoren, Beschermingsbewindvoerders en Mentoren is Mentorschap Plus verplicht de ingediende klachten op te nemen in een klachtenregister. Daarin wordt aantekening gehouden van de ingediende klachten, de genomen beslissingen en de daaruit voortvloeiende maatregelen die genomen zijn.

Dit klachtenreglement gaat in per december 2022 en geld voor onbepaalde tijd

Onze mentoren

Martijn
‌Kwaaitaal -
‌van der
‌Avoird

In 2007 ben ik begonnen als bewindvoerder/mentor, toen nog onder de vleugels van Frank Kwaaitaal. Vanaf 2015 tot 2023 ben ik algemeen directeur van Bureau Kwaaitaal geweest. In 2023 heb ik de keuze gemaakt om alleen bezig te gaan houden met mentorschap. Hierdoor hebben we besloten om Metorchap Plus op te richten. Dit ga ik samen met Sander en Britt doen.

In de loop der jaren ben ik mij meer en meer gaan interesseren in de onderliggende problematiek bij mensen met financiële problemen.
 Met name hulp bieden voor wat betreft het meedenken en meebeslissen bij moeilijke zaken voor mensen met een beperking is wat ik geweldig mooi vind om te mogen doen. Want iedereen verdiend goed leven!
martijn@mentorschapplus.nl
06 48 10 58 40

Britt
‌‌van der
‌Avoird - Kwaaitaal

In 2013 studeerde ik af als maatschappelijk werker. Mede door de economischecrisis ben ik gestart in de gehandicaptenzorg en werkzaam geweest op verschillende woonvormen. Hierdoor heb ik ruime ervaring opgedaan binnen instellingsland.

In november 2020 ben ik gestart als mentor bij Bureau Kwaaitaal. Sinds oktober 2023 zijn wij gestart onder de naam Mentorschap Plus, hier zet ik mijn passie voort.
‌ 
‌Het fijne van mijn rol vind ik de directe betrokkenheid bij de mens. Ik ben bevlogen en wil de beste zorg voor mijn cliënt. In de rol van mentor kan ik diegene zijn die mensen met een afstand tot de huidige samenleving kan helpen hun levenssituatie te optimaliseren. Mentorschap geeft mij de rust en ruimte om mijn geleerde kennis in praktijk te brengen. Het is fijn om als spin in het web met alle partijen aan tafel te zitten zodat de levenssituatie van mijn cliënten optimaal is.
britt@mentorschapplus.nl
06 22 00 48 31

Ismahan
‌Snoussi

Mijn naam is Ismahan Snoussi en ik werk al meer dan 25 jaar met hart en ziel in de zorg. Wat mij drijft, is échte aandacht voor de mens achter het gedrag, voor het verhaal achter de hulpvraag. Als persoonlijk begeleider en woonbegeleider voel ik het als mijn missie om mensen te ondersteunen op een manier die bij hén past.

‌Mentorschap voelt voor mij als een natuurlijke volgende stap. Ik geloof in de kracht van samenwerking, verbinding en het delen van kennis. Na jarenlange ervaring in de zorg voel ik de behoefte om mijn inzichten, lessen en enthousiasme door te geven aan collega’s in het vak. Hoe mooi is het om een ander te kunnen ondersteunen in zijn of haar ontwikkeling vanuit oprechte betrokkenheid en gelijkwaardigheid? Ik weet hoe fijn het is om iemand naast je te hebben die meedenkt, motiveert en een luisterend oor biedt. Als mentor wil ik die persoon zijn toegankelijk, warm en met een open blik.
ismahan@mentorschapplus.nl
06 24 28 23 45
‘Elke cliënt heeft
een ander verhaal’
Wil je meer weten over wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact op met een van onze mentoren, of vul het contact formulier in.
Samen kijken we dan naar de mogelijkheden.
Algemene vragen / opmerkingen? Mail ons!
Bedankt voor uw belangstelling. Wij zullen zo snel als mogelijk telefonisch of per email contact met u opnemen. 
Verstuur